5+1 syytä, miksi halusin työskennellä Markkinointi Ukkosella

16.7.2018 klo 16:04, kirjoittanut: Annu Keskisaari

5+1 syytä, miksi halusin työskennellä Markkinointi Ukkosella

eli tarina siitä, kuinka pakkasin kimpsut ja kampsut työskennelläkseni lappeenrantalaisessa digimarkkinointitoimistossa

Tarkkasilmäisimmät teistä ovatkin ehkä huomanneet Markkinointi Ukkosen sosiaalisen median kanavista työyhteisömme laajentuneen. Laajennusosa olen mie – Annu Keskisaari. Olen 22-vuotias paljasjalkainen lappeenrantalainen, jonka elämä haarautui muutamaksi vuodeksi pääkaupunkiseudulle korkeakoulututkinnon vuoksi.

Kesäkuun alussa miulla oli käsissä tutkintotodistus ja mielessä ajatus siitä, mihin suuntaan haluan lähteä elämääni viemään. Avoimia työpaikkoja markkinoinnin alalla ei ollut paljoakaan, joten piti lähteä niin sanotusti kolkuttelemaan oville. Paitsi etten yhdellekään ovelle kerennyt kolkuttamaan enkä edes saanut työstettyä cv:täni loppuun, kun olin jo yhtäkkiä työllistetty. Miten tässä näin hienosti kävi? No miepä kerron!

Lähetin LinkedIn:ssä verkostoitumiskutsun Niko Ukkoselle, the boss manille, ja ilmaisin haluni työllistyä Nikon yritykseen. Seuraavana päivänä kävelinkin jännittyneenä Lappeenrannan satamatorilla kaljun miehen luokse, johon ensimmäinen kosketukseni tapahtui mielenkiintoisen ”Huoraa vähän” -blogitekstin välityksellä. Mitä tästäkin tulee?

No, kuten myö lappeenrantalaiset tykätään sanoa, niin hiton hyvä tuli. Kahden ja puolen tunnin kahvihetki Nikon kanssa johti työsopimuksen allekirjoittamiseen ja siihen, että pääsin vilkuttamaan hyvästit Vantaan Koivukylälle. Nyt Markkinointi Ukkonen Oy on yhtä mekko-otusta laajempi yritys.

Mitkä syyt sinetöivät päätökseni siitä, että haluan työskennellä Markkinointi Ukkosella?

1. Henkilökemiat

Lappeenranta, markkinointi ja kolme introverttiä – mikä voisi mennä pieleen? Ei mikään! Kahden viikon jälkeen miusta tuntuu siltä, kuin olisin osa perhettä. On aivan mahtavaa päästä työskentelemään tiimissä, jossa jokainen kohdataan omana itsenään, ja jossa kaikki ovat tasavertaisia.

Oon ollut mukana hommissa vasta hetken, mutta on ollut koko ajan ilo seurata vierestä jätkien työmoraalia. Töitä tehdään innolla ja hyvällä asenteella. Muutaman tosi positiivisen asiakaspalautteenkin oon saanut lukea, ja miusta on iloista huomata, että se into ja ihmisläheisyys välittyy myös asiakkaalle. Asiakkaista päästäänkin toiseen ratkaisevaan syyhyn miun työpaikan vaihdoksen suhteen.

 2. Digimarkkinointitoimiston asiakkaat

Tähän saakka olen tehnyt markkinointia ja viestintää aina vain omalle organisaatiolleni. Markkinoinnin tekeminen muille yrityksille antaa omalle luovuudelle enemmän tilaa. Markkinointitehtävät sekä toimialat ja yritykset, joille markkinointia tehdään voivat vaihdella päivittäin. Joka päivä pääsee haastamaan itseään. Asiakkaiden kanssa sparrailemalla saa parhaimmat ideat esille, joista sitten fuusioituu upea kokonaisuus. Monessa yrityksessä on huikeasti potentiaalia, jota ei ehkä tunnisteta sisältäpäin. Siksi onkin hyvä päästä katselemaan toimintaa ulkopuolelta parhaan tuloksen saavuttamiseksi.

3. Markkinointi Ukkosen tyytyväisyys- ja tulostakuu

No hei kaverit, eikös tää nyt oo aika siistiä? Täällä ei kaupitella sikaa säkissä, vaan luvataan tulostakuu digimarkkinointikokonaisuuksille. On tosi siistiä työskennellä toimistossa, jossa on moraalia. Kaikilta markkinointitoimistoilta sitä ei löydy, ja välistä saatetaan vetää satoja euroja palkkiota, vaikka työn tekeminen veisi vain parisenkymmentä minuuttia eikä se tuota asiakkaalle lisähyötyä.

4. Luovuus. Hullut ideat. Ananas ja pannacotta.

Saan olla oma itseni, mutta saan tuoda esiin myös omat ideani. Koen, että miun työskentelytaitoihin luotetaan ja, että olen arvokas tiimin jäsen. Uudet ideat otetaan avosylin vastaan, vaikka itse olen miettinyt pienessä päässäni idean olevan liian vaikea toteutettavaksi. Kun vastaukseksi saa ”Totta hitossa onnistuu!” ja innostuneen hymyn, tietää, ettei seuraavalla kerralla pyörittele hullulta tuntuvia ajatuksia päässään liian pitkään, vaan kertoo ne heti eteenpäin.  Parista ideasta oon innostunut toden teolla, ja en malta odottaa lisäkeskusteluja, jotka pistävät pyörät pyörimään kunnolla. Markkinointi Ukkosella vallitsee vahva innostamisen ja kannustamisen kulttuuri. Jos tahtoo olla ananas tai pannacotta, niin saa olla juuri sitä mitä haluaa.

5. Monipuolisuus.

Työn monipuolisuus juontaa juurensa erilaisista asiakasyrityksistä. Vaikka jokaiselle yritykselle tehtäisiin samoja toimintoja, on sisällöntuottaminen ja yksilölliset jutut aina erilaisia – eihän jalkapallojoukkuetta ja sähkökaapelien toimittajaa voi markkinoida samalla tavalla! Monipuolisuutta löytyy myös markkinoinnin ulkopuolelta: saan kirjoittaa blogitekstejä, valo- ja videokuvata sekä toteuttaa asiakashankintaa ja myyntiä.

+1 Lappeenranta (*fanfaarien pauhausta*)

Mikäs sen mukavampaa kuin palata kotikonnuille tutkintotodistus taskussa ja työllistyä ehkä maailman siisteimpään yritykseen, jossa tehdään töitä valtakunnallisesti, mutta paikallisella tatsilla? En ihan heti keksi mitään mukavampaa, mutta lupaan, että kerron teille, jos keksin.

Oon nyt jo melkoisen tovin tässä kirjoitellut teille, mutta en ole vieläkään vastannut ehkä siihen tärkeimpään kysymykseen: kuka mie olen?  Mie oon vähän neuroottinen, sympaattinen ja aito. Ihan kiva tyyppi, paitsi nälkäisenä. Musiikin ja psykologian rakastaja, hämähäkkien ja suolakurkkujen vihaaja. Markkinointi Ukkosen ainoa markkinointimuidu, jonka kakkostavoitteena heti asiakastyytyväisyyden jälkeen on oman kädenjälkensä jättäminen maailman historiaan.

Loppuun vielä vastaukset muutamaan koherenttiin kysymykseen:

Mikä on suurin unelmasi markkinointialalla?

Haluaisin oppia tekoälyn salat ja päästä hyödyntämään oppimaani jokapäiväisessä markkinoinnissa. Haluan myös kehittyä paremmaksi valokuvaajaksi ja videokuvaajaksi, ja tästä syystä toivonkin näiden palveluiden löytyvän yrityksemme palvelulistalta mahdollisimman pian. Haaveilen myös muutaman todella ison yrityksen saamisesta meidän asiakkaaksi

Millainen olisi täydellinen asiakastapaaminen?

Se tapahtuisi ehdottomasti Saimaan rannalla ilta-auringon laskiessa. Syötäisiin asiakkaan kanssa Marttojen vohveleita ja esittäisin tarjouksen meidän markkinointipalveluista balladimuotoisena ja tietysti kitaralla itseäni säestäen. Jos haaveilet tällaisesta tilanteesta ja kaipaat jeesiä yrityksesi markkinointiin, niin HMU. Miun puhelinnumero löytyy ”Yhteystiedot”-sivulta. Olen valmis.

Jos et uskalla soittaa miulle, niin seuraavaksi nopein yhteydenottotapa on täyttää alla oleva ilmainen markkinointikartoitus. Navigoi siis vihreälle napille, niin mie otan siuhun yhteyttä!

Annu

Tämän tekstin kirjoitti Annu Keskisaari.

"Jokaisen tekstin takana on ajatus, ja jokaisen ajatuksen takana tarina. Haluan maalata sanoilla mielikuvia tarkoituksenani saada sinut ajattelemaan. Ajatteletko? Hyvä. Ilman ajatuksia olemme vain tyhjiä kuoria."


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *