Enemmän liidejä ja yhteydenottoja – Se ensimmäinen ja helppo askel

12.6.2016 klo 14:53, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Moni toivoisi saavansa enemmän yhteydenottoja sivujen kautta. Älä siis pihistele yhteystietojesi kanssa. Pelkät yhteystiedot ja lomakkeet eivät silti koskaan anna parasta tulosta. Kun olen kysynyt asiakkailta, onko yhteydenottolomakkeen kautta tullut paljoa yhteydenottoja, he vastaavat, että hyvin vähän jos lainkaan.

Aidosti potentiaaliset ja jo valmiiksi ostohaluiset asiakkaat kyllä ottavat yhteyttä, mutta miten saat myös ne harkitsevat ja hieman kiinnostuneet potentiaaliset asiakkaat ottamaan myös yhteyttä. Tämän harkitsevan tai kiinnostuneen joukon ei tarvitsekaan suoraan ottaa yhteyttä, vaan käytännössä vain ottaa se ensimmäinen askel.

Madalla yhteydenottamisen kynnystä niin alas kuin voit.

Annan sinulle nyt vinkkejä, miten voit kasvattaa yhteydenottojen määrää suoraan kotisivuiltasi. Ota huomioon, että nämä vinkit ovat nimenomaan tarkoitettu yhteydenottamisen helppouteen. Tässä blogikirjoituksessa ei käsitellä sähköpostimarkkinoinnin mahdollisuuksia tai mahdollisimman suuren joukon yhteystietojen hankintaa. Sanotaan näin, että seuraavien vinkkien tarkoitus on antaa helpotusta nimenomaan suorien yhteydenottojen saamiseksi, sekä madaltaa asiakkaan kynnystä ottaa se seuraava askel.

1. Yhteystiedot pitää olla ajantasalla ja näkyvissä

Yhteystietojen pitää olla ajantasalla. Tarkista, että puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet ovat oikein. Lisää yhteystiedot alapalkkiin, eli footeriin, sekä käytä myös yhteystiedot sivua.

2. Perustele yhteydenottoa ja madalla yhteydenoton kynnystä

Voit hyvinkin lisätä yhteystietojen perään tekstiä, jossa vielä kerrot miksi kannattaa ottaa yhteyttä. Voit antaa yhteydenottoa vastaan myös jotain konkreettista. Esimerkiksi ilmainen kartoituspalaveri tai vaikka 15 minuutin keskustelu. Madalla ennestään kynnystä kertomalla yhteydenoton olevan riskitön ja maksuton, ja mielellään sellainen, että asiakas ei sitoudu yhteydenotossa mihinkään.

3. Hanki sivuillesi chat

WordPress-alustalle löytyy paljon helposti asennettavia lisäpalveluita, kuten Tidio Chat, mutta myös erittäin tehokas ja toimiva suomalainen Finnchat. Reaaliaikainen chat lisää erittäin paljon yhteydenottojen määrää ja madaltaa erittäin paljon kynnystä ottaa yhteyttä.

4. Lisää sivuillesi ”somenapit”

Anna sivukävijöillesi helppo ja sulava mahdollisuus seurata tai tykätä sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisessa mediassa seuraaminen on jo hyvä askel. Twitterissä, Linkedinissä tai Facebookissa viestin lähettäminen on helppoa ja vaivatonta. Lisää sivuillesi twitter-feedi. WordPressin kautta löytyy paljon lisäosia siihen. Tai lisää pienimuotoinen Facebook-sivupainike, jossa tykkääminen on vaivatonta, eikä vaadi asiakkaan menemistä suoraan sivuiltasi pois Facebookiin etsimään sivuasi. Facebook-sivun aikajanan lisääminen onnistuu sivulta www.developers.facebook.com.

Jos haluat tietää lisää, miten juuri sinä voisit saada enemmän yhteydenottoja ja kauppaa vuoden jokaiselle päivälle, täytä allaoleva lomake. Lähetän sinulle markkinointikartoituksen sähköpostiisi. Etkä sitoudu mihinkään. Kaupan päälle saat bonuksena 100 vinkkiä internet-markkinointiin.

Tilaa tästä ilmainen markkinointikartoitus

Oma nimesi

Sähköpostiosoittesi

Yrityksen nimi

Yrityksen verkkosivut

Tarkastuskysymys: 2 + 1 = ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *