Hakukoneoptimointi – Mitä kannattaa tehdä itse?

1.11.2016 klo 16:57, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Hakukoneoptimointi on siis sitä, että annetaan googlelle silmälasit ja ”kättäpitempää”.

Eli hakukoneoptimointi tähtää siihen, että kotisivuja muokataan niin, että google tunnistaisi kotisivusi sisällön paremmin ja voisi ”suositella”, eli nostaa sivusi ylemmäs hakusanoilla, jotka vastaavat sivujesi sisältöä.

Hakukoneoptimoinnin tärkeyttä on kaiketi turha käydä läpi. Kuitenkin nykyään kaikki googlaavat jotain päivittäin. Palveluitasi tai yritystäsi etsitään päivittäin googlesta. Sinun on hyvä olla siellä silloin kun sinua tarvitaan.

Hakukoneoptimointi – Mitä voit tehdä itse?

Voit tehdä tietysti kaiken itse, mutta sinun on hyvä ymmärtää ensin mitkä asiat vaikuttavat googlenäkyvyyteen.

Sisältö.

Sisältö on ykkösjuttu. Hakukoneoptimoinnissa on kyse monista teknisistä kikkailuista ja säädöistä, mutta sisältö rakentaa kaiken pohjan paremmalle hakukonenäkyvyydelle.

Hakukoneoptimointia sisältö edellä – 3 asiaa, jotka kannattaa ottaa huomioon

1. Käytä järkevää ja selkeää pää- ja väliotsikointia

Pää- ja väliotsikot ovat tärkeitä. Google arvioi otsikot korkealle. Ne myös jäsentelevät sivustosi selkeälukuisemmaksi.

Merkitse lause pääotsikoksi näin lisäämällä koodin: <h1>PÄÄOTSIKKO</h1>

Merkitse lause väliotsikoksi näin:
<h2>VÄLIOTSIKKO</h2>

Jos käytät WordPressiä tai jotain muuta kotisivueditoria, pääotsikko ja väliotsikko on määriteltävissä useimmiten muodossa ”Otsikko 1” tai ”Otsikko 2”. 

Kirjoita jokaiselle sivulle sen verran tekstiä, että 2-4 väliotsikkoa näyttää siellä hyvältä.

2. Mitkä ovat tärkeimmät hakusanasi? Käytä niitä otsikoissa.

Mikä on tärkein / 3 tärkeintä hakusanaa, joilla haluaisit sijoittua googlen kärkeen?

Kirjoita hakusanat ylös ja pyri muodostamaan niistä sopivia väliotsikoita.

3. Sisällön määrän ja laadun on kohdattava

Kun rakennat sisältösi kaikille sivuille niin, että se on jäsennelty hyviin pää- ja väliotsikoihin, on sinun helppo tuottaa hyvää sisältöä sivuillesi.

Sisällön määrä ja laatu ovat molemmat tärkeitä. 

Pyri tuottamaan määrällisesti kuitenkin paljon tekstiä ja avaamaan oikeasti sitä, mistä sivuillasi on kyse.

Miltä pohjalta voisit kirjoittaa vaikka etusivusi tekstin? (Sattumanvaraisessa järjestyksessä)

Laadukas sisältö :

Mitä muuta voit tehdä itse?

Paljonkin muuta. Voit tutustua teknisempiin tekijöihin ja vaikka linkityksiin enemmän, kuitenkin ymmärtäen, että sisältö on kuningas.

Aina silti pelkkä sisältö ei riitä, vaan tarvitaan paljon laajempaa osaamista. Ota yhteyttä, niin autan sinua tavoitteessasi.

Lue lisää linkittämisestä Hanki ulkoisia linkkejä – Miten ja miksi? tai siitä mitkä asiat vaikuttavat hakukonenäkyvyyteen?

Oletko yrittäjä? Täytä ilmainen markkinointikartoitus niin kerron mitä voisit tehdä paremman internet-markkinoinnin avulla! Klikkaa hieman alempaa vihreää nappia!


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *