Huoraa vähän

21.5.2018 klo 23:40, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Yrittäjän tai markkinointiosaston on nykyaikana vähän huorattava.

Huoraamisella viittaan huomion herättämiseen. Huomiohuoraaminen on yleinen haukkumasana yksityiselle ihmiselle, joka epätoivoisesti tekee kaikkensa saadaakseen huomiota. Tätä ei yleensä katsota hyvällä.

Yritysmaailmassa on hieman toisin. Huomiota ei mielletä huoraamiseksi.

Huomion avulla teet lisää kauppaa, jos osaat käyttää huomion oikein.

Mitä sinä teet huomiolla?

Karmeinta on, jos saat huomiota, mutta et käytä sitä hyväksesi.

Huomio pitää kääntää liideiksi, eli potentiaalisten asiakkaiden yhteydenotoiksi.

Miten huomiota hankitaan?

Huomiota voit hankkia millä tahansa tavalla. Sitä kannattaa kuitenkin hankkia sillä keinolla, joka on sinulle mukavin. Jos et pidä kirjoittamisesta, mutta viihdyt kameran edessä, ala ihmeessä tekemään videoita.

Pelkkä sisällöntuotto ei riitä. Sisältöä pitää jakaa.

Miten keräät huomion siivittämänä mahdollisimman paljon yhteydenottoja?

Keinoja on monia. Kannattaa yhdistää niitä mahdollisimman paljon.

Chat, helpot yhteydenottolomakkeet, soittopyyntönapit, soittonapit mobiilissa ja ladattavat oppaat ovat kaikki erinomaisia vaihtoehtoja.

Laske yhteydenoton kynnys lattiaan asti.

Minkälaista huomiota kannattaa hankkia?

Älä vain huutele kuin torikauppias. Se on ärsyttävää. Ennen huomio hankittiin väkisin, mutta nykyään huomion kannattaa luoda jotain lisäarvoa vastaanottajalle.

Mistä aiheita sisältöön?

Helpoin tapa luoda sisältöä on vastata asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin.

Mitä asiakkaat sinulta usein kysyvät? Mikä asiakkaita askarruttaa?

”En kai minä nyt ilmaiseksi ala ketään neuvomaan!?”

Älä huoli. Joku muu neuvoo kyllä. Hän myös hankkii samalla asiakkaan luottamuksen ja poimii kaupat nenäsi edestä.

 

Asiasta puheenollen: Rullaa hieman alemmas, paina vihreää nappia ja tilaa ilmainen markkinointikartoitus. Kerron täysin ilmaiseksi uusia näkökulmia yrityksesi markkinointiin. Se ei maksa yhtään mitään.


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *