Kauneus- ja hyvinvointialan yrittäjän 4 markkinoinnin kulmakiveä

16.8.2016 klo 21:31, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Kauneus- ja hyvinvointialan yrittäjiä on monenlaisia. Iso yhdistävä tekijä on se, että monet yrittäjistä ovat yksinyrittäjiä. Silloin palvelu, verkostot ja suosittelu korostuu. Kun budjetti on pieni, markkinoinnin pitää olla nokkelaa, mutta selkeää. Perusasioiden pitää olla kunnossa. Varsinkin, jos mielessä kolkuttelee lähteä kikkailemaan vaikka jollain pokemon-jutuilla. 

Internet-markkinoinnin näkökulmasta väitän kolmen tärkeän teeman nousevan esiin juuri kauneus- ja hyvinvointialan yrittäjille. Kilpailua on paljon.

1. Panosta kotisivuihin

Kerro kotisivuillasi tarpeeksi mielikuvaan vaikuttavista tekijöistä, kuten sinusta, tiimistäsi, tarinastasi tai historiasta. Aseta myös tärkeät demografiset ja informatiiviset tekijät hyvin esille. Sijainti, aukioloajat, ajanvarausohjeet ja yhteystiedot pitää olla selkeästi ja helposti esillä. Kauneus- ja hyvinvointialalla visuaalisuus ja toki juuri kauneus ovat tärkeitä asioita. Ne hallitsevat kokemuksieni mukaan myös aivan liikaa alan yritysten kotisivuja. Kauniit sivut eivät löydy googlesta, jos sisältöön ei ole panostettu. Kauniit sivut yhdistettynä hyvään sisältöön on erinomainen kilpailuvaltti. Joskus ostopäätös tehdään pelkkien hyvien kotisivujen takia. 

Kotisivujen on syytä toimia myös mobiilissa. Eli puhelimilla ja tableteilla. 

2. Varmista, että löydyt googlesta

Testaa missä sivusi sijaitsee googlessa. Mieti tärkeimmät hakusanat, joilla haluat löytyä googlen etusivulta. Panosta hakukoneoptimointiin, jos nyt et satu olemaan kaikilla hakusanoilla top 3:ssa. 

Ensimmäinen asia mitä sinun kannattaa googlenäkyvyyden osalta tehdä, on hankkia 5 ilmaista ja täysin sinulle räätälöityä vinkkiä googlenäkyvyyteen. 

Nappaa vinkit tästä.

Jos löydyt vasta toiselta sivulta googlessa, pyri äkkiä tekemään asialle jotain. Voit varmaan itsekin myöntää, että ne kerrat kun toiselle sivulle olet eksynyt, on yhden käden sormin laskettavissa.

Yritysblogi on muuten tehokas keino nostaa hakutuloksissa sivua ylemmäs. Jos sivujesi päivittäminen on hankalaa, LUE TÄMÄ.

3. Anna helpoin tie tilaamiseen

Löydä kaikki mahdolliset keinot siihen, että tarjoat potentiaalisille ostajillesi helpoimman mahdollisen keinon ostaa. Madalla ostamisen kynnys niin alas kuin voit. Tarjoa mahdollisuus helppoon ajanvaraukseen netissä, lisää maksupainikkeet suoraan sivuillesi, luo näppäriä lomakkeita. Älä luota siihen, että asiakas jaksaa kauaa nähdä vaivaa etsiäkseen keinoa tilata. Pelkkä puhelinnumero ei riitä. Asiakas saattaa haluta palvelua heti. Palvele sosiaalisessa mediassa. Tuo ostamisen kynnys niin alas kuin vain mahdollista. 

4. Myy aina lisää

Perusasioita. Älä koskaan anna ostaneen asiakkaan kaikota ilman, että olet kysynyt häneltä uutta kauppaa. 

”Laitetaanko kuukauden päähän uusi aika?”

”Ensi viikolla uudelleen? Mikä päivä tulet?

Voit toteuttaa tätä myös internet-markkinoinnin keinoin.

Pyri ottamaan talteen asiakkaiden sähköpostiosoitteita. Toki kysymällä heiltä lupa. Kerää omaa asiakasrekisteriä ja lähetä heille uutiskirjeitä. Lähetä kivoja juttuja, jopa vinkkejä, ilman että joka sähköpostissa myyt mitään. Olemassaolevalle asiakkaalle myyminen on tuhat kertaa helpompaa kuin uudelle. Mikset siis myisi heille lisää, ketkä ovat sinulta jo aiemmin ostaneet? 

 

Annan sinulle ilmaiset räätälöidyt vinkit markkinointiin, jos vain kerrot sähköpostiosoitteesi ja kerrot mikä on yrityksenne kotisivujen www-osoite. Ilmainen markkinointikartoitus ei maksa mitään, etkä sitoudu mihinkään. Rullaa hieman alas ja paina vihreää nappia.


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *