Kokeile jotain uutta yrityksesi markkinoinnissa syksyllä

5.8.2016 klo 15:19, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Moni yrittäjä alkaa heräilemään kesän lomien jälkeen ja suunnittelemaan syksyn markkinointikuvioitaan. 

Moni yrittäjä vuodesta toiseen satsaa siihen samaan lehtimainokseen tai jatkuvaan ilmoitukseen paikallislehden yrityshakemistossa. Älä ymmärrä väärin, en missään nimessä dissaa lehtimainontaa, mutta suosittelen rohkeasti miettimään voisiko joskus kokeilla jotain uutta?

Tavoitat ehkä kohderyhmästäsi uusia potentiaalisia asiakkaita tai onnistut jopa huomattavasti paremmin.

Mitä voisit kokeilla?

Internet-markkinointitoimistona tottakai suosittelen erilaisia internet-markkinoinnin keinoja. Internet-markkinoinnin selkeitä etuja printti-, lehti-, tv- tai radiomainontaan verrattuna on mainonnan testattavuus ja kohdennettavuus. 

1. Hakukonenäkyvyys – Missä yrityksesi sijaitsee googlessa?

Väitän, että hakukonenäkyvyys on lähestulkoon minkä tahansa yrityksen tärkein markkinoinnin voimavara. 

Testaa missä yrityksesi sijaitsee googlessa. Kirjoita ylös kolme hakusanaa, joilla haluaisit löytyä googlesta ensimmäisen sivun ensimmäisten joukossa. Googlaa kaikilla hakusanoilla ja tutki missä vaiheessa yrityksesi kotisivut tulevat esiin googlehaussa. Tee myös ilmainen googlenäkyvyys ja hakukonetesti täällä.

Jos hakukonenäkyvyytesi ei ole aivan huippuluokkaa, kokeile tänä syksynä hakukoneoptimointia tai google adwords-mainontaa. 

2. Aloita sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi pitää allaan paljon erilaisia mahdollisuuksia. 

Onko yrityksesi jo mukana sosiaalisessa mediassa? Onko julkaisutoiminta aktiivista? Valitse yrityksellesi sopivat sosiaalisen median kanavat ja tee sisältösuunnitelma. Aikatauluta julkaisut ja pidä niistä kiinni. Mainosta suosituimpia julkaisujasi. 

Oletko hyvä kirjoittaja? Yritysblogi voisi olla yksi vaihtoehto. Yritysblogin ansiosta pystyt puhumaan asiakkaita askarruttavista asioista ja auttamaan heitä ja keräämään yleisöä.

Myös sähköpostimarkkinointi on sisältömarkkinointia. Aloita oman sähköpostirekisterin kerääminen ja aloita uutiskirje-markkinointi. 

Kaikissa sisältömarkkinoinnin välineissä on kyse asiakkaille arvokkaan sisällön tuottamisesta. Sisältömarkkinoinnin tarkoitus ei ole suoraan myydä. Sisältömarkkinoinnin tarkoitus on lisätä luottamusta, kasvattaa yleisöä ja myydä myöhemmin, silloin kun asiakkaalle sopii. 

Myy vain omilla alustoillasi. Eli verkkosivuillasi. Sosiaalinen media, blogi tai uutiskirje ei saa olla liian kaupallinen. 

Mitä jos aloittaisit sisältömarkkinoinnin tänä syksynä? Suosittelen.

3. Kotisivutkin ovat osa markkinointia

Kotisivut on yrityksesi sähköinen käyntikortti. Kotisivujen hakukonenäkyvyys on tärkein ominaisuus hyvissä kotisivuissa, mutta myös kotisivuista on mahdollisuus tehdä myyvät. 

Toimiiko kotisivusi mobiililaitteilla? Houkutteleeko kotisivusi ottamaan helposti yhteyttä?

Jos kotisivusi on tehty aikoja sitten ja niiden päivittäminen on hankalaa, voimme auttaa. Siirrämme edullisesti verkkosivuja paremmalle ja helppokäyttöisemmälle alustalle, sekä päivitämme ulkoasun vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Lue lisää täältä.

Jos haluat kehittää yritystäsi ja myydä enemmän kuin koskaan, ole rohkea ja kokeile uusia keinoja markkinoinnissasi kun syksy koittaa.

Haluaisitko tietää yksityiskohtaisemmin minkälaisia markkinoinnin keinoja suosittelen juuri Teidän yritykselle? Yksinkertaista. Rullaa vain alemmas, ja hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus painamalla vihreää nappulaa. Saat raportin sähköpostiisi muutaman päivän sisällä. Markkinointikartoituksen täyttäminen ei sido sinua todellakaan mihinkään.

Mukavaa ja kaupallista syksyä kaikille!

 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *