Markkinoinnin trendi 2018: Unohda bullshitti

18.12.2017 klo 15:45, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Taas on se aika vuodesta, kun digitoimistot ja digitalistit julistavat uusia markkinoinnin trendejä. Silti 99 % yrittäjistä ja yrityksistä voisi ensin laittaa perusasiat kuntoon.

Olkoonkin vuoden 2018 markkinoinnin trendisi perusasioiden kuntoon laittaminen. Cut the bullshit.

Laita perusasiat ensin kuntoon ennen kuin alat kikkailemaan

Internet-markkinoinnin peruskallio on kotisivusi. Kaiken liikenteen pitää viedä sinne. Pelkkä liikenne ei kuitenkaan riitä, vaan sitä pitää myös konvertoida suoraan kaupoiksi tai yhteydenotoiksi.

2018-vuoden tylsät, mutta tärkeimmät markkinointitrendit

Kotisivut kuntoon -projekti

Jos kotisivusi eivät toimi tarpeeksi hyvin kaikilla laitteilla ja eri kokoisilla näytöillä, kotisivusi eivät riitä. Jos kotisivusi ovat sekavat tai niiden selaaminen on hankalaa, ne eivät toimi. Jos et osaa tai voi tuottaa sisältöä kotisivuillesi, nykyiset sivusi eivät ole tarpeeksi hyvät. 

Katso, että nämä asiat ovat kunnossa. Vasta sitten voit jatkaa seuraavaan vaiheeseen. Älä mieti liikaa miltä sivut näyttävät. Toki kotisivujen visuaalinen ilme on tärkeää, mutta vakuuttavuuteen vaikuttavat nykyään enemmän selattavuus, nopeus, selkeys, responsiivisuus ja loogisuus.

Hakukonenäkyvyyden parantaminen on kustannustehokasta markkinointia

Kun kotisivut toimivat, niillä on mahdollisuus myös googlessa. Mikä olisi turhauttavampaa kuin se, että palveluitasi ihan etsitään, mutta sinua ei löydy. Se on anteeksiantamatonta.

Yksinkertaisuudessaan hyvä ja monipuolinen sisältö on iso avain paremmalle näkyvyydelle. 

Kerro kotisivuillasi:

Madalla yhteydenoton kynnystä – enemmän kontakteja ja kauppaa

Pidä huolta, että yhteystietosi ovat joka sivulla sekä se, että sinuun on mahdollista ottaa yhteyttä monilla eri tavoilla. 

Esimerkiksi:

Lue tästä enemmän: Mistä lisää asiakkaita? – Madalla yhteydenoton kynnystä!

Somemarkkinointi ja Google-mainonta

Kun kotisivut ovat tikkarissa, kannattaa sen jälkeen pyrkiä hankkimaan liikennettä kotisivuille. Sosiaalinen media ja Google AdWords -mainonta ovat siihen tarkoitukseen hyviä. Alasta riippumatta sosiaalinen media kannattaa ottaa tosissaan. Ei ole olemassa aloja, joissa sosiaalinen media ei toimi. Tuota hyvää ja lisäarvoa tuottavaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin, joissa yrityksesi kannattaa olla mukana tai kanavissa joihin resurssinne riittää.

Google-mainonta kannattaa ottaa käyttöön, jos siitä on oikeasti hyötyä. Kilpailluilla hakusanoilla voi olla hankala löytyä luonnollisissa hakutuloksissa. Hyvä googlenäkyvyys ei silti poissulje Google-mainontaa.

Keskity ollennaiseen

Älä koske pitkällä tikullakaan mihinkään epäolennaiseen ennen kuin perusasiat ovat aidosti kunnossa.

Back to basics. 

Kysy itseltäsi:

Näitä on aina välillä hyvä miettiä. Meillä on taipumusta viehättyä uusista asioista. Jos kamppailet välillä markkinoinnin ja myynnin kanssa, palaa näihin kysymyksiin. Löydät niistä aina vastauksen!

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Tehdään vuodesta 2018 tuloksellinen ja menestyksekäs! 

Haluaisitko, että minä arvioin miten hyvin perusasiasi ovat kunnossa? Teen sen mielelläni ja täysin ilmaiseksi. Rullaa hieman alemmas ja paina vihreää nappia, eli täytä ilmainen markkinointikartoitus. Siitä se lähtee! 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *