Markkinointi ei ole mikään kampanja

11.8.2017 klo 14:10, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Markkinointi ei todellakaan ole mikään kampanja tai jokin projekti.

Markkinointi on nousujohteinen prosessi

Tai ainakin sen on tarkoitus olla. 

Kaiken markkinoinnin pitäisi tähdätä siihen, että se on jatkuvaa ja nousujohteista. Sellaista, että se palvelisi asiakkaita silloin kun heille sopii, eikä silloin kun sinä päätät tekevän aggressiivisen hyökkäyksen.

Mainontaa voi ja kannattaa käyttää. Se ei tarkoita silti sitä, että kaikki markkinointipanostukset kannattaisi käyttää vain yhteen sesonkiin tai kampanjaan. Mainonta tarjoaa markkinoinnin tueksi ”kättäpitempää”.

Markkinointi on jatkuvaa palvelua

Tee asiakkaillesi olo turvalliseksi palvelemalla heitä siellä missä he ovat. 

Auta ratkaisemalla ongelmia. Kerro mahdollisuuksista. Anna matala kynnys kysymyksille ja yhteydenotoille.

Tuota sisältöä, auta somessa, osallistu keskusteluihin. Ole silloin olemassa ja esillä, kun tarve tai ongelma herää. 

Pyri siihen, että markkinointi tuottaa sinulle jatkuvasti yhteydenottoja ja liidejä. Se onnistuu vain, jos muutat ajatuksesi projektiajattelusta prosessiajatteluksi.

Jos markkinointi on tuntunut aina ärsyttävältä ja tulokset ovat olleet huonoja tai niistä ei ole hajuakaan, olet varmasti aiemmin tottunut tekemään tyrkyttävää markkinointia kampanjoina ja hyökkäyksinä. Olet ollut häiriöksi.

Täytä ilmainen markkinointikartoitus. Ei maksa mitään, eikä sido mihinkään. Ei voi kuin suositella. Vilpittömästi.

 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *