Markkinointia 0-budjetilla – Osa 2

12.6.2016 klo 14:25, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Kirjoitin jonkin aikaa sitten artikkelin nimeltä Yksinyrittäjän markkinointi 0-budjetilla.

Tämä kirjoitus ei siis käsittele enää aiheita, jotka liittyivät blogitekstissä esille tuomiin vinkkeihin.

0-budjetin markkinointiin liittyy muutakin.

Aiemman listan jatkoksi kannattaa ehdottomasti lisätä myös hakukoneoptimointi.

Hakukoneoptimoinnilla eli SEO:lla (Search Engine Optimization) voi saada uskomattomia tuloksia.

Listaan alle tärkeitä perusjuttuja paremman google-sijoituksen ansaitsemiseksi.

1. Täydennä meta-tiedot

Lisää verkkosivullesi meta-description, eli meta-tiedot. Tämä on isossa roolissa hakukonenäkyvyyden osalta. Kirjoita lyhyt, mutta kuvaava kuvaus siitä mitä yrityksenne tekee ja mitä palveluja teillä on. Metakuvauksen tulisi olla alle 160 merkkiä pitkä.

2. Käytä h1 ja h2-tageja

H1 ja h2-tagit parantavat myös googlen silmissä sivusi helppolukuisuutta ja jäsentelevät sivusi tärkeät pääpointit. Käytä koodeja <h1></h1> sekä <h2></h2>.

3. Kirjoita kaikille kuvillesi alt-tekstit

Kuvien alt-tekstit ovat koodimuodossa tämän näköisiä: alt=”” ,jos niille ei ole määritetty alt-tekstiä. Kirjoita kahden heittopilkun sisään kuvalle lyhyt kuvateksti.

4. Tarkista onko sivusi osoiterakenne luettavassa muodossa

Eli tarkista onko sinun sivuillasi esimerkiksi ”yhteystiedot” -sivu osoite rivillä mallia www.sinunsivu.fi/page-3 vai mallia www.sinunsivu.fi/yhteystiedot. Korjaa osoiterakenne niin, että se on helposti luettavassa muodossa. SEO-ystävälliset url-osoitteet ovat selkokielisiä ja kuvaavat sivuston sisältöä.

5. Varmista, että sivullasi on kuvaava title

Title on siis se teksti, joka lukee osoiterivin yläpuolella sivun välilehdellä. Varmista, että se ei ole ainakaan liian pitkä. Title on käytännössä koko sivun otsikko.

6. Muut hakukonevinkit

Hakukonenäkyvyyttä parantaa myös usein päivittyvä ja vaihtuva sisältö. Blogi on tähän hyvä väline. Muista optimoida uudet tekstit ja sisällöt saman tien. Myös XML-muotoinen sivukartta parantaa ja helpottaa navigointia. Sivukartasta on hyötyä erityisesti silloin, kun suuri osa sivuston alasivuista ei ole navigaatiossa.

Kiinnitä siis optimointiin huomiota.

Testaa oma hakukonenäkyvyytesi ilmaiseksi. Saat sähköpostiin käsintehdyn raportin nykyisestä hakukoneystävällisyydestä!

Oma nimesi

Sähköpostiosoittesi

Yrityksen nimi

Yrityksen verkkosivut

Tarkastuskysymys: 4 + 4 = ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *