Mieluummin housut nilkoissa kuin hattu kourassa

24.4.2017 klo 15:20, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Mitähän tämäkin on tarkoittavinaan?

Kirjoitukseni käsittelee rohkeutta, häpeää ja epäonnistumisen pelkoa.

Moni yrittäjä on aivan köysissä, kun pitäisi alkaa tuottaa mielenkiintoista ja huomiota herättävää sisältöä. Ei uskalleta altistaa omaa persoonaa arvostelulle.

Mitä jos joku suuttuu? 

Sosiaalinen media on mahdollistanut pienillekin yrityksille mahdollisuuden painia huomiosta isojen yritysten kanssa.

Silti häpeän- ja epäonnistumisen pelko estää yrittäjää pistämään peliin koko persoonansa yleiseen arvosteluun.

Pyri poistamaan kaikki häpeän tunne mielestäsi

Jos olet päässyt siihen pisteeseen, että aiot tuottaa sisältöjä muiden luettavaksi, mikä on pahinta mitä voi tapahtua?

Se, että ketään ei kiinnosta.

Neutraali ja tylsä ei kiinnosta ketään. Siksi tuo aina oma persoona ja tyylisi peliin. 

Jos uuden juttusi julkaiseminen hieman kuumottaa, olet tekemässä jotain oikein!

Luo itsellesi sellainen ”mindset”, että voit tehdä ihan mitä lystäät ja annat vihaajien vihata.

Älä välitä mitä kilpailijat ovat mieltä. Eihän sinua voisi vähempää kiinnostaa? Jos he takertuvat tai yrittävät heittää sinua bussin alle, se kertoo, että olet päässyt heidän ihon alle ja saanut heidän huomion.

Mahtavaa! 

Rohkealla ja erottuvalla viestinnällä säästät markkinointibudjettiasi

Isoilla firmoilla on vielä paljon tekemistä viestinnän saralla. Tuotetaan paljon kuivaa ja tylsää sisältöä. Näille sisällöille saadaan paljon näkyvyyttä mainostamalla niitä, mutta ne toimisivat niin paljon paremmin, jos joskus uskallettaisiin laittaa persoonaa peliin ja ottaa vaikka kantaa johonkin!

Miksi yritys ei voisi olla yhtä kantaaottava kuin vaikka jokin punk-yhtye?

Mieluummin housut nilkoissa kuin hattu kourassa

Kannattaa symbolisesti mieluummin vetää vaikka ne housut nilkkoihin, eli altistaa itsesi arvostelulle, kuin vain jäädä ottamaan asiakkaiden tuloa hattu kourassa.

Kun seuraavan kerran mietit mitä julkaisisi, kokeile jotain rohkeaa ja katso, miten julkaisun teho eroaa tavallisista jutuista.

Jos joku suuttuu, se tarkoittaa, että joku toinen rakastaa.

Aina mieluummin niin, kuin, että ketään ei kiinnosta.

Kohderyhmäsi ei voi olla kaikki ihmiset. Keskity niihin, jotka ovat sinun arvoisiasi.

Tee, äläkä narise.

 

Kaipaatko suuntaviivoja markkinoinnillesi? Haluaisitko apua siihen kuinka saada enemmän yhteydenottoja ja kauppaa? Siihen löytyy ilmaista apua. Täytä TÄYSIN ilmainen markkinointikartoitus niin kerron mitä voisit kokeilla. Et menetä siinä YHTÄÄN mitään! En ala pommittamaan ja hiillostamaan sinua. Rullaa siis ihan hitusen alemmas ja klikkaa vihreää nappulaa! 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *