Miksi yrityksesi saa olla itsekeskeinen paskiainen?

14.9.2017 klo 16:09, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Tunnistatko itsesi tästä:

Bussipysäkillä on porukkaa odottelemassa bussia. Muutaman hengen sakki juttelee ryhmässä mukavia. Menet mukaan. Huudat ”Minulla on ihan uusi polkupyörä!” ja kävelet pois. 

Et tunnista.

Miksi yrityksesi saattaisi tunnistaa?

Miksi yrityksesi saa olla itsekeskeinen paskiainen?

Paljon näkee sosiaalisessa mediassa isojenkin yritysten ja päättäjien vain monotoonisesti suoltavan omaa tarinaansa. Keskusteluihin ei koskaan osallistuta ja vuorovaikutus on nollassa. Keskusteluihin ehkä osallistutaan kuten tuossa oikean elämän kuvitteellisessa esimerkissä. 

Sosiaalinen media ei ole mainoskanava. Se on sosiaalinen. Media.

Itsekeskeinen paskiainen ei toisaalta sosiaalisessa mediassa paljon mitään aikaan saakaan. Ketään ei kiinnosta.

Osallistu keskusteluihin ja kerro oma mielipiteesi.

Älä ymmärrä väärin. Totta kai sinun kannattaa julkaista ja tuottaa sisältöä moniin kanaviin, mutta pyri saamaan aikaan keskustelua, vuorovaikutusta, uusia kontakteja ja herättämään mielenkiintoa. 

Jos käyttäytyisit kuten yrityksesi, sinulla ei olisi oikeassa elämässä yhtään ystävää. Vain tuttuja.

Tässä kontekstissa ystävä voisi tarkota hyviä asiakkuuksia, loistavia yhteistyökumppaneja, yrityksesi faneja, luottohenkilöitä.

Somemarkkinointiin ei ole pikavoittoja. Lopeta itsekeskeisyys heti ja ole ihmisiksi.

 

Täytä ilmainen markkinointikartoitus. Se ei sido mihinkään eikä maksa mitään. Paina hieman alempaa vihreää nappia niin olet oikealla tiellä.


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *