Miten saada asiakkaita kellon ympäri?

20.3.2017 klo 11:10, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Kirjoitan tätä artikkelia Turkista käsin. Tämän blogikirjoituksen tarkoitus ei ole leveillä tuloksilla, vaan muistuttaa siitä, että nykypäivänä markkinointia voi automatisoida ja tehdä niin, että asiakkaita ja yhteydenottoja tulee missä ikinä oletkin, tai mihin kellonaikaan tahansa.

Miten saada asiakkaita ympäri vuorokauden?

Pistä kotisivusi erityisen hyvään kondikseen.

Muista, että hienot kotisivut eivät riitä. 

Minun mielestä kotisivujen tehtävä on hankkia mahdollisimman paljon yhteydenottoja ja liidejä. 

Panosta siis hakukoneoptimointiin. Tai Googlenäkyvyyteen ylipäänsä.

Hyvä googlesijoitus tuo sinulle aina yhteydenottoja olitpa sitten nukkumassa, viikonloppua viettämässä tai vaikkapa lomareissulla.

Vaikka yhteydenottoja tulisikin työaikasi ulkopuolella, muista silti kontaktoida liidisi tai yhteydenottosi mahdollisimman nopeasti. Aseta itsellesi aina yhteydenottolomakkeisiin sähköpostimuistutukset sellaisiin osotteisiin, jotka ilmoittavat sinulle reaaliajassa uuden yhteydenoton syntymisestä.

Miten hakukoneoptimointia tehdään?

Jos jonkin yleisen ja yksinkertaisen vinkin sinulle annan, niin mieti ensin millä avainsanoilla haluat näkyä. Testaa sijoituksesi. Sen jälkeen, panosta sisältöön! Kirjoita lisää tekstiä, käytä pääotsikoita ja väliotsikoita. Jos käytät wordpressiä, voit ladata vaikkapa Yoast-lisäosan. Sen avulla pääset jo aika pitkälle. Kun sisältö on kunnossa, voit lukea tämän.

Vaadi ja kehota kotisivuvierailijoitasi tekemään jotain.

Vaikka saisitkin paljon liikennettä googlen kautta, sillä ei ole mitään väliä, jos kukaan ei tee sivuilla mitään.

Jotta saisit enemmän yhteydenottoja tai suoria kauppoja suoraan sivujesi kautta, kokeile näitä:

  1. Pidä yhteystietosi näkyvillä jokaisella sivulla. 
  2. Luo erilaisia ja pieniä lomakkeita, joihin on helppoa ja houkuttelevaa jättää yhteystietoja. Esimerkiksi: ”Jätä soittopyyntö”. Siihen perään vain yksi tekstikenttä, johon potentiaalinen ostaja jättää vain puhelinnumeronsa. 
  3. Luo ladattavaa sisältöä, jota varten sivuvierailijan on jätettävä sähköpostiosoitteensa. Opas, vertailu, jatkuvat vinkit, video, demo tai mikä tahansa. ideana siis se, että teet ladattavasta sisällöstäsi niin houkuttelevaa, että lukijan on vaikea vastustaa kiusausta ja olla jättämättä sähköpostiosoitettaan.
  4. Käytä toimintakehotteita, eli Call-To-Actioneita apunasi. Älä vain jätä lomakkeita lojumaan, vaan nimensä mukaisesti kehota heitä toimintaan. Kokeile vaikkapa näitä: ”Klikkaa tästä!”, ”Lue lisää”, ”Ota yhteyttä”, ”Soita!”.
  5. Luo oma sisäänheittotuote. Se voi olla joko tosi edullinen tai ilmainen. Minun sisäänheittotuote on ilmainen markkinointikartoitus. Hyödynnä se tästä!
  6. Perustele ja madalla yhteydenoton kynnystä. Älä anna mahdollisuutta epäröintiin. Ihmiset pelkäävät, että hyökkäät heidän kimppuun, jos he ottavat yhteyttä. Tai, että yhteydenotto sitoo ostamiseen. Kerro heille mitä yhteydenottoon kuuluu ja mitä se tarkoittaa.
  7. Luo suorat painikkeet, joilla mobiiliversiossa voi suoraan soittaa numeroosi tai lähettää sähköpostia osoitteeseesi.
  8. Jos olet vaikkapa parturi-kampaaja tai hieroja, ajanvarauskalenteri on pakollinen investointi.

Tiesitkö, että voit myös ajastaa Some-julkaisusi?

Jos olet vaikkapa lomalla, tai muuten vain kiireinen, voit aina ajastaa koko seuraavan viikon julkaisut kerralla.

Tämä ei ole huono ajatus muussakaan tapauksessa. Hallitset paremmin omaa aikaasi, jos pystyt kerran viikossa ajastamaan kaikki tulevan viikon julkaisut. Varmistat myös julkaisujen tehokkuuden kun voit valita niille optimaalisen julkaisuajan. Kohderyhmäsi määrittelee karkeasti, mikä on paras ajankohta julkaisuille, mutta yleisesti sunnuntait ja arki-illat ovat usein parhaita.

Testaa, testaa ja testaa.

Vasta kun olet oikeasti testannut mikä toimii, voit olla varma, että saat parhaat tulokset. 

Toivottavasti sait ajatuksia artikkelini pohjalta. Ota yhteyttä minuun, jos kaipaat apuja vaikkapa lomakkeiden tai hakukoneoptimoinnin kanssa.

Mitä sinun kannattaa seuraavaksi tehdä?

Jos haluat tarkemman analyysin siitä mitä juuri sinun kannattaa tehdä, hyödynnä ihmeessä ilmainen markkinointikartoitus. Se ei maksa mitään, se ei sido mihinkään enkä myöskään tule pommittamaan sinua puheluilla ja sähköposteilla kartoituksen jälkeen. Kartoituksen saat siis sähköpostiisi. Rullaa siis hieman alemmas ja klikkaa vihreää nappulaa!

 

 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *