Miten saada lisää tykkääjiä Facebook-sivulle? 22 vinkkiä

19.5.2017 klo 13:19, kirjoittanut: Niko Ukkonen

”Miten saada lisää tykkääjiä Facebook-sivuille? Mistä saan tykkääjiä lisää?”

Minulta kysytään usein tätä. 

Kysymystä on ensin silti tärkeää pohtia siltä kantilta, että mitä hyötyä tykkääjistä tai niiden määristä on yrityksellesi?

Jos voit ja osaat perustella sen hyvin, voi niistä ollakin hyötyä.

Usein kuitenkin ongelma on se, että tykkääjämääriin keskitytään ihan liikaa verrattuna tykkääjien laatuun tai kotisivuliikenteen hankintaan. Monilla aloilla tykkäysten määrällä ei yksinkertaisesti tee mitään.

Yleistän nyt karkeasti, mutta ainakin isoissa verkkokaupoissa ja edullisiin kuluttajatuotteisiin liittyvissä aloissa isojen tykkääjämäärien massoista voi olla hyötyä.

Tykkääjien laatu on määrää tärkeämpää

On parempi, että Facebook-sivullasi on 500 kiinnostunutta ja kohderyhmääsi kuuluvaa tykkääjää kuin 1000 passiivista tykkääjää, jotka eivät edes ole kiinnostuneita palveluistasi.

Haluatko silti saavuttaa yrityksesi Facebook-sivulla suuren tykkääjien massan?

Tässä koottuna 22 vinkkiä, kuinka tykkääjämääriä saa kasvatettua yrityksesi Facebook-sivulla.

1) Älä yritä viestiä kaikille, vaan päätä kenelle haluat. Yleinen ja neutraali ei lopulta kiinnosta ketään.

2) Tuota aktiivisesti sisältöä. Kerran kuussa ei riitä.

3) Keskustele ja herätä keskustelua. Saa aikaan vuorovaikutusta.

4) Kerro kuvauksessa miksi teitä kannattaa seurata.

5) Pidä kaikki tiedot ja yhteystiedot ajan tasalla.

6) Käytä julkaisuissa aina kuvia.

7) Kerää reaktioita vertailulla. Saat ihmiset reagoimaan. Kun reaktioita tulee paljon, myös ilmaisia näyttökertoja kertyy mainiosti. Alla esimerkki:

Kuvassa pyydetään ihmisiä reagoimaan sen mukaan kumman liukuoven he valitsisivat omaan kotiinsa. Ihmiset pitävät näistä.
Kuvassa pyydetään ihmisiä reagoimaan sen mukaan, kumman liukuoven he valitsisivat omaan kotiinsa. Ihmiset pitävät näistä.

8) Älä hio kuvia tai videoita aina puhki. Usein pieni rosoisuus toimii paremmin.

9) Keskustele ihmiseltä ihmiselle. ”Me” tai joku kasvoton yhtiö ei kiinnosta ketään.

10) Julkaise videoita. 

11) Kutsu aina julkaisujen tykkääjät tykkäämään myös sivuistasi. (Mene yrityssivullesi -> Mene viimeisimmän julkaisun kohdalle -> Klikkaa sinistä linkkiä, jossa lukee esim. ”Matti Meikäläinen ja 25 muuta tykkäävät tästä” -> Kutsu kaikki julkaisun tykkääjät yksitellen tykkäämään myös sivuistasi.

12) Kutsu kaverisi tykkäämään Facebook-sivuistasi. (Mene yrityssivullesi -> ”Kutsu kavereitasi tykkäämään sivusta”

13) Kehota kavereitasi yksityisviestillä kutsumaan myös omat kaverinsa tykkäämään. Ajattele ainakin kaksi kertaa ennen kuin teet tämän.

14) Luo kilpailu tai arvonta. Pidä kuitenkin säännöistä kiinni.

15) Mainosta julkaisujasi. Kohdenna julkaisu tarkasti ja valitse sopiva budjetti.

16) Lisää Facebook-aikajana kotisivuillesi. Facebook-aikajanan upotus.

17) Hanki jakonapit sivuillesi. Jos käytät WordPressiä, erilaisilla lisäosilla tämä onnistuu helposti näkemättä tai käyttämättä minkäänlaista koodia. Esim. tällä.

18) Lisää sähköpostin allekirjoitukseen linkki Facebook-sivullesi.

19) Jaa linkki Facebook-sivullesi muissa sosiaalisen median kanavissa.

20) Jaa julkaisuja omalle henkilökohtaiselle aikajanalle. Älä kuitenkaan tee sitä virhettä, että epähuomiossa jaat sen yrityssivullesi uudelleen. Mene ensin julkaisun kohdalle, jonka haluat jakaa. Huomaa palkki, jossa lukee ”tykkää, kommentoi, jaa”. Tämän palkin oikeassa reunassa näkyy se profiili, jonka aikajanalle jako kohdistuisi. Vie hiiri sen samaisen pienen profiilikuvan päälle, klikkaa sitä ja vaihda tilalle oma profiilisi.

Jos haluat jakaa julkaisun omalle aikajanalle. Muuta tässä kohtaa profiiliksesi oma profiilisi.
Jos haluat jakaa julkaisun omalle aikajanalle. Muuta tässä kohtaa profiiliksesi oma profiilisi.

Voit myös olla vaihtamatta profiilia, jos muutat jakotapaa esikatseluikkunassa.

Muuta jakotapa viimeistään tässä.
Muuta jakotapa viimeistään tässä.

21) Testaa mikä toimii ja mikä ei. Rento ja keskusteleva tyyli toimii hyvin usein. Älä turhaan jäkitä.

22) Älä pelkää julkaista sisältöä. Pahinta mitä voi tapahtua on, että ketään ei kiinnosta.

Tykkääjät eivät ole kaikki kaikessa. Panosta siihen, että Facebook toimii sinulla aktiivisena ja vuorovaikutteisena palvelukanavana!

Onko digimarkkinointisi hukassa? Onko sipuli jumissa? Rullaa hieman alemmas ja klikkaa vihreää nappia.

Ilmainen markkinointikartoitus ei maksa mitään, ei sido mihinkään eikä kestä kuin 7 sekuntia täyttää.


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *