Paranna yrityksesi Facebook-sivun tavoitettavuutta – 5 vinkkiä!

16.7.2016 klo 16:48, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Moni kamppailee ajankäytön, ideoinnin ja mielenkiinnon kanssa yrityksen Facebook-sivujen sisällön julkaisemisen osalta. 

Kasasin 5 vinkkiä, joilla parannat tavoitettavuutta, tehokkuutta ja klikkejä.

1. Luo sisältöä, joka houkuttelee kommentoimaan

Kun kerrot esimerkiksi uutuustuotteistasi, tai julkaiset muuten vain uutta materiaalia. Kysy tykkääjiltäsi mitä he ovat kirjoituksesta mieltä, tai kysy mikä uutuustuotteista miellyttää eniten.

Kommentit lisäävät hyvin näkyvyyttä, ja Facebook arvioi näin julkaisun ”arvokkaaksi”, jos julkaisu kerää hyvin kommentteja.

2. Lisää julkaisuihin toimintakehote

Kerro lukijoillesi mitä tehdä seuraavaksi. Muista, että jokaisessa julkaisussa ei tarvitse olla toimintakehotetta, mutta silloin kun haluat ohjata liikennettä johonkin suuntaan, kerro selkeästi mitä pitää tehdä.

Käytä sanoja kuten: ”Lue lisää”,”Klikkaa tästä” tai vaikka ”Tutustu lisää tästä”

3. Käytä kuvia

Huomiotaherättävä kuva on tehokas keino saada ihminen pysähtymään ja lukemaan päivityksesi. Käytä rohkeasti kuvia, joissa itse esiinnyt, jos se sopii yrityksesi ”profiiliin”. Hyviä kuvia löytyy myös kuvapankeista. Jarkko Sjöman kirjoitti hyvän artikkelin, jossa hän esittelee 10 loistavaa vähemmälle huomiolle jäänyttä kuvapankkia, joiden kaikki kuvat ovat vapaata riistaa. Lue kirjoitus täältä.

4. Julkaise säännöllisesti

Suunnittele julkaisutahti. Mieti julkaisuväli, ja mieti myös teemat. Vältä ”myymästä”. Kokeile suunnitella julkaisukalenteri, jossa on selkeästi merkattu kuinka usein, miten, minkälaista…

5. Kutsu julkaisujen tykkääjät myös tykkäämään sivustasi

Jonkin aikaa sitten Facebookiin tuli uusi ominaisuus, jonka avulla jokaisen julkaisun tykkääjät, jotka eivät tykkää sivuistasi, voi kutsua yksitellen tykkäämään myös koko sivuista. Mene vain yrityksesi Facebook-sivun aikajanalle, ja etsi julkaisu, jossa on tykkääjiä. Klikkaa sinistä tykkääjärimpsua, eteesi aukeaa uusi ruutu, jossa näet erikseen julkaisun tykkääjät, sekä nappi, jolla kutsut tykkäämään sivuista.

Puhun sosiaalisesta mediasta yhtenä internet-markkinoinnin kokonaisuudesta myös ilmaisella verkkokurssillani. Lue lisää verkkokurssista painamalla allaolevaa linkkiä.

Lue lisää verkkokurssista!

 

Lue myös lisää ilmaisesta markkinointikartoituksesta. Idea on se, että lomakkeen täyttämisen jälkeen arvioin yrityksesi kotisivuja, somen kanavia ja muuta yleistä markkinointiin liittyvää. Saat siitä takuulla uusia ideoita. Paina vain allaolevaa vihreää nappia.


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *