Paskaa konvehtipaperissa

16.6.2016 klo 10:53, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Hyvä design voi olla pahin vihollisesi ja sokaista sinut.

Minun uusilla sivuilla on – vaikka itse sanonkin – hyvä design. Tai ainakin sata kertaa parempi kuin vanha.

Älä anna silti koskaan hienon designin sokaista sinua siltä tärkeältä asialta, että hyvä sisältö voittaa hyvän designin aina.

En tarkoita tällä pelkästään kotisivuja tai esitteitä. Tämä pätee myös esimerkiksi sähköpostimarkkinointiin. Joskus hieno design saa sinut vaikuttamaan nimenomaan tylsältä ja muuten kenties hyvät uutiskirjeesi saattavatkin näyttää mainoksilta. Eivätkä ketkään halua tilata uutiskirjettäsi saadakseen sinulta mainoksia.

Keskity siis pitämään sisältö hyvänä ja ytimekkäänä. En silti väheksy hyvää ja kaunista ulkonäköä, mutta myös sisustan on oltava vähintään samaa tasoa. 

Relevantti ja runsas sisältö on muutenkin hyvä juttu. Google pitää sivustoista, joissa sisältöä on paljon. Googlehan käytännössä pyrkii tuomaan esiin sivustot, joista asiakas todennäköisimmin saa vastauksen ongelmaansa.

Ja googlenäkyvyyttä ei kai koskaan voi olla liikaa?

Pidä hyvä suhde sisällön ja ulkonäön välillä myös sosiaalisessa mediassa. Kumpaa seuraisit mieluummin? Yritystä, joka julkaisee vähän puuroisia livelähetyksiä videon muodossa ja ”behind the scenes”-materiaalia, vai yritystä, joka julkaisee muutaman viikon välein kuvan heidän uudesta tuote-esitteestä?

Ensimmäisessä esimerkissä sisältö määrää. Ja se on sanomattakin selvää, että tämän yrityksen näkyvyys, kiinnostavuus ja uusien seuraajien sitouttaminen on aivan toista luokkaa.

Sähköpostimarkkinointiin palatakseni. Itse ainakin haluan vastaanottaa sähköpostikirjeitä ja uutiskirjeitä, jotka näyttävät ihan normaaleilta sähköposteilta. En halua niihin mukaan mitään kuvia tai jotain upeita kehyksiä. Kuvat ja tilpehöörit tekevät kirjeestä raskaan. Kuvat ja komeat mausteet huonontavat lähetyksen perillemenoa. 

Printtimainontaakin vaivaa mielestäni liiallinen designin palvonta. Monet mainostoimistot ovat taiteilijatoimistoja. Mainosten tärkein tehtävä kuitenkin on saada sijoitettu raha takaisin vähintään kertoimella 1.

Mieti kuitenkin itsellesi sopiva suhde sisällön ja designin välille. 

Vaikka työntäisit paskaa konvehtipaperiin ja heittäisit päälle vielä kauniin sinetin, paskaa siellä sisällä silti on.

 

Mielelläni katsoisin millä tolalla teidän kotisivut, some-kanavat ja googlenäkyvyys ovat. Sen arviointi on tehty sinulle uskomattoman helpoksi. Nimittäin ilmainen markkinointikartoitus tekee sen puolestanne. Jätä vain sähköpostiosoitteesi, niin saat ilmaisen, käsintehdyn raportin sähköpostiisi, jossa käyn kaikki tärkeimmät internet-markkinoinnin kommervenkit läpi juuri teidän näkökulmasta. Et siis sitoudu mihinkään. Klikkaa vihreää linkkiä hieman alempaa. 

 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *