Sivut ei toimi puhelimella? – Avuksi responsiiviset verkkosivut

18.7.2018 klo 12:54, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Sivut ei toimi puhelimella? – Avuksi responsiiviset verkkosivut

Kun luot tai tilaat verkkosivut niin varmista, että sivut tehdään responsiiviseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että sivut skaalautuvat kaikille eri kokoisille näytöille oikein, jotta sivujen käyttäminen on helppoa millä laitteella tahansa.

Älypuhelinten ja muiden mobiililaitteiden yleistyessä myös netin käyttö erilaisilla mobiililaitteilla on yleistynyt. 

Nettiä selataankin jo nyt enemmän mobiililaitteilla kuin tietokoneilla:

Sivut eivät näytä hyvältä puhelimella tai tabletilla?

Jos näin on, sivuja kannattaa päivittää heti parempaan kuntoon.

Kuvitellaan, että sivuillenne eksyy potentiaalinen ostaja suoraan vaikkapa Googlen kautta. Henkilö selaa sivuja puhelimella ja huomaa, että sivujen selaaminen on melkein mahdotonta. Hän poistuu välittömästi ja etsii kilpailijan käsiinsä.

Onko sinulla varaa ohjata potentiaalisia ostajia muualle vain siksi, että sivujen käyttäminen mobiililaitteilla on tuskallista? Noh, siihen voi olla vielä varaa, mutta tulevaisuudessa ei välttämättä enää ole.

Tällainen huono käyttökokemus vaikuttaa myös kävijän brändimielikuvaan yrityksestänne niin paljon, että hän ei koskaan enää tule sivuillenne uudelleen. Eikä ainakaan suosittele teitä muille.

Kotisivujen mukauttaminen responsiivisiksi ei siis ole pelkästään kiva projekti, jotta sivut näyttäisivät paremmalta, vaan sen tarkoitus on ihan suoraan hankkia sivuille enemmän liikennettä, pitää potentiaaliset ostajat sivuilla kauemmin sekä lisätä yhteydenottojen ja tilausten määrää.

Hanki responsiiviset kotisivut

Kymmenisen vuotta sitten kun älypuhelimet alkoivat yleistymään, moni isompi firma aloitti erilaisten mobiilisivujen ryntäyksen. Maikkari, YLE ja Iltalehti ainakin lähtivät ensimmäisten joukossa tekemään erillistä mobiilisivua uutisten lukua varten.

Tällainen mobiilisivu eroaa responsiivista sivuista niin, että mobiilisivu oli ns. oma erillinen sivusto, johon uutiset ja sisällöt piti mahdollisesti tehdä jopa uuteen kertaan. Mobiilisivukaan ei ollut siis responsiivinen, vaan se oli pelkästään puhelimen näytölle sopiva. Responsiivinen, eli mukautuva sivu nimenomaan on yksi sivu, joka mukautuu aina näytön kokoon nähden.

Nykyään responsiivisuus on vakiojuttu kotisivuprojekteissa. Tai ainakin sen on pakko olla. 

Toteuta siis kotisivuprojektisi sellaisen toimijan kanssa, jolle responsiivisuus on itsestäänselvä asia.

Responsiivisuus parantaa Google-näkyvyyttä

Google suosii sivuja jotka toimivat hyvin mobiilissa. Eikä ihme, Googlen tavoitteenahan on tarjota parhaat hakutulokset vastaamaan hakujasi. 

Pelkästään tämä on hyvä syy luoda responsiivinen design kotisivuillesi.

Yhteenveto – Miksi responsiiviset kotisivut?

Toimiiko sinun kotisivut responsiivisesti?

Jos ei, pyydä meidät apuun.

Pyydä tarjous täältä tai soita 050 4677 457.

Suosittelen silti vähintään täyttämään ilmaisen markkinointikartoituksen. Se on käsintehty raporttimme kotisivujesi ja markkinointisi nykytilasta. Kartoitus on täysin ilmainen. Rullaa hieman alemmas ja paina vihreää nappulaa!

 

Niko

Tämän tekstin kirjoitti Niko Ukkonen.

"Rohkean ja ajatuksia herättävän markkinoinnin puolestapuhuja. Kunnianhimoinen yrittäjä. Kirjoitan markkinoinnista, myynnistä ja yrittäjyydestä. Verkostoidutaanko somessa?"

ukkosniko

Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *