Somemarkkinoinnin wau-efekti à la Unicef

16.9.2016 klo 16:11, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Viestinnän ja markkinoinnin tarkoitus sosiaalisessa mediassa on olla nopeaa, aktiivista, mielenkiintoista ja lisäarvoa tuottavaa. Usein jäädään perustasolle. On ihan kivoja julkaisuja, on valmiita vastaus- ja reagointimalleja tai vähän varmistellaan, että kukaan ei ainakaan suuttuisi. 

Usein puuttuu se WAU-efekti. Eli se pieni, mutta tärkeä lisämauste, joka nostaa asiakaskokemuksen ihan uudelle tasolle. 

Wau-efekti on käytännössä käsite. Itse määrittelisin yksinkertaisesti wau-efektin niin, että tehdään vähän ylimääräistä ja enemmän kuin mitä on annettu ymmärtää.

Kun aamulla selasin sosiaalista mediaa, törmäsin pian Unicefin sometiimin erittäin viraaliksi pompanneeseen reagointiin Facebookin kommenttiosiossa.

Luin asiasta ensimmäisenä Twitterissä. Kiitos Sani Leino, hieno twiitti. 

Alla kuvakaappaus Unicefin Finlandin vastauksesta Ullan kommenttiin.

unicef

Unicef Finlandin sometiimille isot pisteet tästä kommentista. Wau-efektin rima ylittyi.

Kommentista tuli viraali, se sisälsi informatiivista tietoa ja oli kaiken lisäksi hauska. Ainakin minun mielestäni. Siinä oli pilkettä silmäkulmassa.

Monen kankean ja harmaan ison yrityksen olisi syytä ottaa Unicef Finlandin someviestinnästä mallia. 

Tykkää Unicef Finlandista Facebookissa tästä.

 

Oletko yrittäjä? Täytä ilmainen markkinointikartoitus!

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *