Sosiaalisen median ulkoistaminen – Miten ja miksi?

12.7.2016 klo 21:18, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Sosiaalisen median ulkoistaminen on nykyään mahdollista. Sosiaalisen median ulkoistaminen tarkoittaa siis yrityksesi, yhdistyksesi tai seurasi sosiaalisen median julkaisemisen ja ylläpidon ulkoistamista toiselle yritykselle.

Milloin sosiaalinen media kannattaa ulkoistaa?

Jos yrityksellä on hankaluuksia löytää aikaa sosiaalisen median päivittämiseen, on sosiaalisen median ulkoistaminen yksi vaihtoehto. Sosiaalisessa mediassa on myös tärkeää tietää mitä tehdä. Pelkkä olemassaolo ei riitä.

Sosiaalisessa mediassa tärkeää on myös vuorovaikuttaminen. 

Sosiaalinen media on ihmisten ajanviettopaikka. Siitä syystä myös julkaisut ja päivitykset kannattaa olla arvokkaita vastaanottajalle. Pelkkä ”osta, osta” -mentaliteetti ei toimi. 

Jos sinulla tai tiimilläsi ei ole riittävästi aikaa, intressejä tai osaamista kasvattaa yleisöä ja hankkia uusia asiakkaita sosiaalisen median avulla, sosiaalisen median ulkoistaminen sopii teille.

Miten sosiaalisen median ulkoistaminen tapahtuu?

Sosiaalisessa mediassa kannattaa olla samaan aikaan spontaani ja yllätyksellinen, mutta myös suunnitelmallinen.

Pitää ymmärtää kohderyhmä, kenelle viestintää suunnitellaan. 

Sosiaalisen median ulkoistaminen, kuten moni muukin projekti aloitetaan suunnitelmalla. 

Suunnittele ainakin nämä asiat:

  1. Kohderyhmä – kenelle ja miten
  2. Julkaisujen teema
  3. Julkaisujen määrä ja mahdollinen tavoitettavuus
  4. Viestien tavoite – saada vuorovaikutusta? sivukävijöitä? tykkääjiä?
  5. Päätavoite – Lyhyen- ja pitkän aikavälin tavoitteet
  6. Raportointi

Sosiaalisen median ulkoistamisen tärkein tehtävä onkin helpottaa yrittäjän arkea antamalla yrittäjälle lisätunteja ja lisäeuroja. Yrittäjä voi näin keskittyä täysillä juuri hänen omaan bisnekseen ja osaamisalueeseen. 

Puhun ilmaisella verkkokurssillani myös sosiaalisesta mediasta. Verkkokurssi on nimeltään ”Kasvata yleisöäsi ja Myy enemmän internetmarkkinoinnilla”. Verkkokurssi kestää viikon. Materiaalit verkkokurssilta saapuvat sinulle joka päivä sähköpostiin ja voit käydä materiaalit omaan tahtiisi läpi. 

Liity tästä ilmaiselle verkkokurssille

 

Hyödynnä myös ilmainen markkinointikartoitus, jos haluat tietää mitä voisit parantaa omassa markkinoinnissasi. Jos olet avoin uusille ideoille, jotka voivat antaa sinulle ”ahaa”-elämyksiä, suosittelen rullaamaan hieman alemmas, ja klikkaamaan vihreää painiketta.

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *