Viritä yrityksesi kesäkuntoon! – 5 treenivinkkiä!

12.6.2016 klo 14:48, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Ulkonäkö on monille tärkeää, niin ihmisille kuin yrityksille. Yritysten näkökulmasta ulkonäkö tarkoittaa brändiä, viestintää ja kaikkea sitä mitä yritys tuo julki ulospäin. Mainokset, markkinointimateriaali, käyntikortit, Facebook-sivut ja nettisivut ovat kaikki osa yrityksen ulkonäköä.

Niin ihmisillä, kuten yrityksilläkin joskus siitä omasta ulkonäöstä huolehtiminen voi jäädä vähän taka-alalle. Kevät on yrittäjille ja yrityksille kuitenkin hyvää aikaa päivittää sitä olemusta markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Kasasin yhteen 5 yrityksille sopivaa ”treenivinkkiä” napakan myyntikunnon saavuttamiseen.

1. Treenaa hakukoneoptimointia – näy googlessa paremmin

Kirjoitin aiheesta aiemmin, voit lukea sen tästä. Voit käyttää analysointiin netistäkin löytyviä ilmaisia sovelluksia. Kokeile vaikka TÄTÄ.

2. Muista säännöllisyys

Pidät sitten yritysblogia tai yritykselläsi on sosiaalisen median kanavia käytössä. Älä jätä niitä unholaan. Pidä säännöllisyys julkaisemisessa. Voit myös lähes kaikissa sosiaalisen median kanavissa käyttää ajastettuja julkaisuja. Aloita julkaisukalenterin pitäminen. Se säästää aikaa ja vaivaa. Se ei kuitenkaan pelkästään säästä, vaan tuottaa myös sivullesi lisää kävijöitä. Voit laatia valmiin julkaisukalenterin vaikka excelissä, mutta voit myös kokeilla valmiin pohjan kanssa. Katso täältä Zakisomen valmis julkaisukalenteripohja.

3. Käy läpi nykyiset materiaalit ja sivut

Käy silmäilemässä omia nettisivujasi ja markkinointimateriaalejasi. Jos löydät niistä pieniäkin virheitä, niin korjaa ne, tai ainakin kirjoita korjattavat asiat ylös. Pieniä korjauksia on helppo tehdä, mutta vaivalloista aloittaa.

4. Aloita yhteystietojen ja myyntiliidien keräys

Suosittelen kaikille aloittamaan liidien keräämisen sähköpostimarkkinoinnin työkaluilla. Esimerkiksi ilmaisella MailChimpillä taiActiveCampaignilla tämä onnistuu. Luo sivuille mahdollisuus liittyä uutiskirjeeseen. Ota huomioon, että pelkkä teksti ”Liity uutiskirjeeseen” ei välttämättä tuo toivottuja tuloksia. Pyri antamaan lisäarvoa sähköpostilistalle liittymisestä, jotta mahdollisimman moni ei voi vastustaa jättämästä yhteystietojaan. Luo vaikka opas, e-kirja tai joku muu lisäarvoa vastaanottajalle tuova tuote, jotta sähköpostilistalle liittyminen olisi mahdollisimman houkuttelevaa.

Oma esimerkkini alla. Suosittelen liittymään. Saat markkinointivinkkejä suoraan sähköpostiisi.

Tilaa 100 ilmaista vinkkiä internetmarkkinointiin suoraan sähköpostiisi!

* pakollinen tieto

5. Muista olla tavoitteellinen ja pitkäjänteinen

Tämä viides kohta sopii niin ihmisille kuin yrityksillekin. Treenaaminen on pitkäjänteistä touhua, ja mitään oikoteitä tai helppoja kikkoja ei ole. Niin hakukoneoptimointi, sisältömarkkinointi kuten sähköpostimarkkinointikin ovat kaikki pitkäjänteistä hommaa. Kun asetat tavoitteita ja olet pitkäjänteinen, tuloksia tulee pomminvarmasti!

 

Tuntuuko, että tarvitsisit personal traineria parhaan myyntikunnon saavuttamiseksi? Haluan antaa sinulle räätälöidyt vinkit juuri tämänkin blogitekstin pohjalta. Hyödynnä siis alta ilmainen markkinointikartoitus, niin lähetän sähköpostiisi juuri sinulle räätälöidyn raportin. Olen varma, että saat siitä uusia ideoita. Tämä on sinulle, jos olet avoin uusille ideoille ja olet motivoitunut. Jos haluat tehdä asiat kuten ne on aina ennenkin tehty, niin tämä ilmainen kartoitus ei ole sinua varten. Ole siis rohkea ja avoin. Palataan asiaan!


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *