Tee jotain uutta yrityksesi markkinoinnissa ensi vuonna! – 5 vinkkiä!

21.12.2016 klo 18:55, kirjoittanut: Niko Ukkonen

Joulu on jo ovella ja jotkut yrittäjätontut siirtyvät hetkeksi rauhan ja stressittömyyden tilaan. Loppuvuosi vedetään tiukasti pakettiin, ja vuoden vaihteen jälkeen homma lähtee vielä paremmalla sykkeellä liikenteeseen. Toivottavasti.

Moni yritys ja yrittäjä tuntuu hakkaavan päätään seinään vuodesta toiseen samojen markkinointijuttujen ja kampanjoiden äärellä. Tietoisesti tai tiedostamattaan.

Voisiko se johtua siitä, että kaikki markkinoinnit ja mainonnat ovat aina olleet pakkopullaa? Ollaanko aina vain tyydytty siihen, että ”aina ollaan näin tehty”. Mielletäänkö markkinointi kulueräksi?

Haluan auttaa sinua ja yritystäsi siinä, että ensi vuonna voisit nauttia yrityksesi markkinoinnista aidosti. 

Markkinoinnin pitääkin olla mukavaa. Ja tehokasta.

Kun näet markkinointisi tuottavan tulosta, alat nauttia siitä yhä enemmän. 

Seuraavaksi näet omat 5 vinkkiäni sinulle. Toivon, että ainakin yksi kohta saisi sinut toimimaan. Toisaalta vielä parempi olisi, jos kaikki vinkkini olisivat jo aktiivisesti käytössäsi. Voit tällöin vain hymyillä ja sanoa, että ”homma hanskassa!”.

1. Ota sosiaalinen media haltuun – Älä pelkää sitä.

En kehota sinua hyppäämään kaikkiin uusiin ja trendikkäisiin some-kanaviin, vaan pysyttele mieluummin niissä hyväksihavaituissa. On parempi keskittyä täysillä pariin kanavaan kuin sekoilla satunnaisesti kaikissa.

Tiedä mitä teet. Suunnittele!

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Pätee tässäkin asiassa. Kirjaa ylös viikoittainen julkaisutahti eri kanavissa. Pitäydy siinä. Kirjaa ylös myös julkaisujesi teema. Joskus julkaisu voi olla vain linkki 

Julkaisukalenterin avulla tehokkuus paranee. 

”Ole kiinnostava somessa, mutta myy vasta omalla kotikentälläsi, eli kotisivuillasi”

Pyri siihen, että ylivoimaisesti suurin osa julkaisuistasi somessa olisi kiinnostavaa tai lisäarvoa tuottavaa sen lukijalle. Myynti tehdään omalla maaperälläsi, eli kotisivuillasi.

2. Yritysblogia perustamaan ja sassiin!

Miksi yritysblogi?

 

Sama pätee niin somessa, kuin yritysblogissa. Pyri tuottamaan sisältöä säännöllisesti.

Miksi et edes kokeilisi?

3. Varmista, että löydyt hyvin googlesta!

Mieti ensin ne pari-kolme yrityksellesi tärkeintä hakusanaa ja googlaa ne.

Mikä on sijoituksesi?

Jos kilpailu on kovaa tai toimit valtakunnallisesti tai jopa kansainvälisesti, voit joutua turvautumaan Google AdWordsiin eli Googlemainontaan.

Lue tämä, jos sinua kiinnostaa sijoittua paremmin googlen luonnollisissa, eli normaaleissa hakutuloksissa.

Varmista, että löydyt silloin kun sinua etsitään.

4. Kaipaavatko kotisivut päivitystä?

Analysoi kotisivujenne toimivuutta myös laaja-alaisemmin kuin vain sen ulkoisen visuaalisuuden perusteella. 

Lue – Hienot kotisivut eivät tarkoita, että ne olisivat hyvät.

Huonot kotisivut pahimmillaan karkoittavat potentiaalisen asiakkaasi lopullisesti. Vaikka sivuja päivitettäisi, käännyttäminen takaisin ostoa harkitsevaksi asiakkaaksi on erittäin työlästä.

Hyvät kotisivut näyttävät hyvältä, mutta myös ohjaavat sivujen selaajan haluttuun toimenpiteeseen. 

5. Aloita liidien kerääminen!

Tee kotisivuistasi markkinointikone.

Ensinnäkin, tee yhteydenotosta helppo. Yhteystiedot selkeille paikoille. Somenapit hyvin ”näkösälle”.

Kerää sähköpostiosoitteita suoraan sivuiltasi!

Eikä ihan kenen tahansa sähköposteja, vaan sähköposteja juuri niiltä ihmisiltä, jotka kuuluvat kohderyhmääsi.

Tee näin:

Luo oma ilmainen materiaali, jota voit jakaa kotisivuillasi sähköpostiosoitetta vastaan.

Se voi olla e-kirja, jatkuvat vinkit, opas, video tai mikä tahansa.

Jotain sellaista, joka houkuttelee niin paljon, että sivulukijasi ei voi vastustaa kiusausta ja olla jättämättä sähköpostiosoitettaan.

Kerää arvokkaalla sisällöllä sivuillesi kävijöitä ja sitä kautta sähköpostiosoitteita.

Älä yritä heti myydä sähköpostitse. Jatka hyvän sisällön tuottamista myös sähköpostilistallesi.

Tee jotain uutta – Testaa kaikkea. Kokoajan.

Kaipaisitko tarkempaa analyysia markkinoinnistasi?

Jätä ilmainen markkinointikartoitus niin saat juuri sinulle räätälöidyn raportin markkinointisi nykytilasta. Se ei sido sinua mihinkään. Kartoituksen täyttäminen vie sinulta vain n. 14 sekuntia. 

Joten. Rullaa hieman alemmas ja klikkaa vihreää nappia!

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

 

 

 


Jaa postaus:
Facebooktwitterlinkedin

Hyödynnä ilmainen markkinointikartoitus!

Lue lisää

Ei kommentteja.



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *